mandag 1. juni 2009

Summer in the city...

Jøje meg, så varmt det har vært denne helgen! Gradestokken har vist bortimot 30 varmegrader og jeg har blottet kroppsdeler jeg ikke trodde jeg måtte vise på flere uker... Da jeg blottla mine likhvite legger og humplete lår i fjorårets jeansskjørt gikk det opp for meg at jeg egentlig hadde planer om å være langt bedre forberedt enn som så... Men, men... bikinisesongen kommer alltid som julekvelden på kjerringa. Om jeg ikke er så slank og stram som jeg hadde håpet å være innen disse tider er jeg ihvertfall i bedre form enn på lenge. Om ikke lenge blir jeg sikkert litt brun også, og da ser det kanskje ikke så verst ut likevel ;-)

Torsdagens løpetur ble mildt sagt varm! Puh! Tenkte på dem som løper maraton i stekende sol. Hvordan de klarer det er for meg uforståelig! Jeg har virkelig ikke noe sydlansk gen i meg... Faktisk vil jeg mye heller løpe i grøssende kaldt regnvær enn i bakende sol. Men, nå er jeg en erfaring rikere - og noterte meg bak øret at fremtidens løpeturer (i tilfelle sol) bør legges til før eller etter solnedgang.

Fredag kveld ble det reker og hvitvin på terrassen. Sistnevnte, akkompagnert av strålende, bakende kveldssol gjorde sitt til at undertegnede ble småsvimmel allerede i 21-tiden... nok sagt ;-) Lørdag var det enda varmere, men mine planer om en morgenjoggetur ble skrinlagt da jeg hadde sovet elendig og hadde en dundrende hodepine...

Hodepinen gikk over i løpet av morgenen, men kort sagt gikk faktisk resten av helgen (og mandagen) med til slaraffenliv og soldyrkelse, altså ingen jogging på meg... (rødme, rødme...).

Men, som alltid, på tampen av en utskeielsesperiode er motivasjonen på topp nå foran en ny uke. I skrivende stund titter jeg ned på et par knall rosa lår. (Og bare så det er sagt så gjør ikke lårene mine seg så mye bedre i den nyansen...). Nå melder meteoroligene om mer joggevennlig vær de nærmeste dagene, så da håper jeg å få unnagjort uke 5 og begynt på uke 6 før uken er omme. Go, go!!! Sommeren er like rundt svingen nå, så nå er det bare å sette inn støtet!!!

Alltid beredt (for bikinisesongen)? Ikke jeg, ihvertfall...

3 kommentarer:

  1. Ja det hørtes både deilig og litt slitsomt ut å jogge når det er så varmt, men å jogge på kvekden når det begynner å kjøles litt ned på en sånn dag er helt fantastisk!
    Selv ble helgas varmeste dag tilbrakt godt pakket inn i en tung, varm og stikkende bunad i barnedåp, men hvis min rennende nese ikke blir for utagerende så blir det jogging i dag!

    SvarSlett
  2. Gisp! Bare tanken på bunad i den varmen hadde fått det til å svimle for meg... Godt du overlevde ;-) Ble det jogging på deg i går da?

    SvarSlett
  3. Sår hals og snufsete så ble det istedet halvdupping på sofaen til jeg la meg tidlig. Ikke noe særlig å skryte av med andre ord, og joggestatistikken etter 15. mai er heller sørgelig. :( Hadde jeg fulgt planen skulle jeg jo ha vært ferdig med hele programmet denne uken så nå er det bare å bite tennene sammen å komme seg gjennom. Neste uke er det konferanse igjen, men med treningsrom på hotellet kan det kanskje være håp om å komme igjennom de tilmålte tre gangene den uka, hvis jeg nå kan skynde meg å bli frisk!

    SvarSlett