mandag 15. juni 2009

Travle tider

Jeg må bare beklage at oppdateringsfrekvensen ikke har vært så god her inne i det siste... Vi har et stort prosjekt som nærmer seg deadline på jobben, noe som innebærer mye overtid for min del. Som om ikke det var nok med overtid, så blir det dessverre mye usunn overtidsmat og mindre trening også! Uff og huff...

Til tross for onsdagens ubehagelige overraskelse (aka. løpemage) hadde jeg store planer om å gjennomføre økt 3 på fredag. Arbeidsdagen ble litt lengre enn jeg hadde håpet og da jeg endelig kom hjem, sliten og skrubbsulten, fristet det veldig lite å snøre på seg skoene og ta en runde... Selvom det sikkert hadde gjort godt både for kropp og sjel - og for en flat kontorrumpe! Men slik ble det altså ikke...

Helgen gikk med til hjemme-prosjekter, vi har nemlig en stygg, stygg gang som jeg i månedsvis har prøvd å overtale mannen til å hjelpe til med, og denne helgen skulle det altså skje. Flere timer på IKEA og Maxbo etterfulgt av lørdagskveld og søndag formiddag med saging, spikring, pussing og maling (og diskusjoner, krangling og furting) føltes det som det eneste riktige å deise ned i hver vår stol med en kald håndverker-øl søndag kveld. Altså, en ganske så treningsløs helg på meg denne gangen... (igjen!). Kalorimessig kom jeg nok ikke så galt ut av det etter å ha vært i full sving hele helgen, men fremskrittsmessig ift. treningsprogrammet var denne helgen ikke noe å skryte av... Og nå angrer jeg selvfølgelig!

På torsdag leverer vi prosjektet på jobben så da blir det forhåpentligvis mer krefter igjen til løping... og blogging!

God uke!!! :-)

Ps: Skulle egentlig veid med i dag også, men det glemte jeg (heldigvis, så kan jeg leve litt lengre i uvitenhet om at forrige ukes gode tall antakelig er long gone...)... ;-)

Om ikke jeg så like fresh ut mens jeg holdt på med oppussingen, så var jeg minst like god med fugepistolen ;-)

2 kommentarer:

  1. Sånn er det med travle tider, men plutselig blir det en åpning, da er det bare å løpe avgårde!
    Har tatt noen dagers pause. Etter å ha vært svimmel siden torsdag forrige uke lusket jeg meg til lege i går, var nær på å besvime et par ganger og til slutt fikk Mannen fvunget meg til å bestille en time. Unngår det i det lengste.
    Diagnosen var lavt blodtrykk, knapt 100/60 hos legen, og da mente han at jeg nok var godt under det i perioder. Tok masse blodprøver så får vi se om mangellappen blir lengre. Han mente at joggingen kan være årsak til at trykket har gått ned, var vist vanlig ved økt treningsmengde eller slanking. Ble nesten litt stolt, jeg!
    Svimer i alle fall videre og håper å være i rute i løpet av et par dager.

    Hege

    SvarSlett
  2. Uff! Hørtes guffent ut å være så svimmel! Ikke rart det svimler for det heller, med så lavt blodtrykk! :-(

    Hehe... skjønner det med å nesten bli litt stolt, følte det på samme måte da jeg fikk senebetennelse og legen spurte meg om jeg drev toppidrett!? Da lo jeg godt innvendig ;-) Sannheten var jo at jeg bare hadde gått litt for ivrig til verks med treing på kort tid (forut for bikinisesongen...). La oss håpe det lave blodtrykket bare er midlertidig mens kroppen din justerer seg til ditt nye, spreke "jeg". Håper ihvertfall at blodprøvene dine er fine og at du snart er fit for fight igjen :-)

    God bedring!

    Guri :-)

    SvarSlett