onsdag 3. juni 2009

Midtukerapport

Da var det plutselig onsdag! Uken går så herlig fort når man har fri mandag! :-)

Da jeg opprettet bloggen lovet jeg meg selv å aldri blogge på jobb.... Tenkte at det fort kunne bli en uane... Men nå sitter jeg altså her og blogger! Det skal sies at jeg venter på en kollega, og før han blir ledig er det egentlig lite jeg får gjort... Så da ble dette en perfekt anledning for å blogge litt ;-) Men jeg må gjøre det kort.

Poenget mitt var at jeg skulle skryte av å være godt i gang med uke 5. I går kveld tok jeg bena på nakken og gjennomførte dag 2 i uke 5. Nå har jeg løpt i hele 5 sammenhengende minutter!!! Hørte jeg bruset fra publikum? Hehe... Blodet bruste ihvertfall godt i årene mine mens det stod på. Selvom det ikke var fullt så varmt i går så ble jeg kjempesvett og sliten. Og som Hege synes jeg pausene på 30 sekunder går lovlig fort ;-) Men det er vel sånn det skal være nå som vi begynner å nærme oss slutten på programmet... (Vel, vel... for min del er det ikke akkurat slutten enda, men jeg føler at jeg har vært i gang en stund så det er jo lov å late som om jeg snart er ferdig "utdannet" løper) ;-)

I kveld skal vi ha pizza og filmkveld med et vennepar. Det blir hyggelig!

Ønsker alle en finfin kveld og fortsatt god treningsuke! :-)

4 kommentarer:

  1. Tenkte at dere alle var veldig spent på om jeg fikk løpt maraton ;), og det fikk jeg! Jippi! 42 km gikk om ikke akkurat lett, så klarte jeg å løpe hele veien og jeg nøt den første halvdelen og de siste 300 meterne... Å løpe maraton er overkommelig, men noe man må trene for å klare - og det er liksom halve vitsen. Forberedelsene altså. Det er så digg å klare noe man har jobbet for! Jeg følger med på bloggen videre. Hofta hevner seg litt på meg etter lørdagens belastning, men nå har jeg god tid til å bli helt bra igjen - nest løp er ikke før i september. (Bare vent, dere kommer også til å melde dere på løp - det er moro!)

    SvarSlett
  2. Det må jeg si! Tenkte jeg skulle stikke innom her å skryte litt av at nå har jeg endelig fått dratt meg ut av sofaen og gjennomført økt 2 i uke 11, men her var det jammen en annen spreking som var før meg! Maraton høres fantastisk sprekt ut! Imponert. :)

    Dagens løpeøkt gikk såvidt det var. Svei skikkelig i brystet de første ti minuttene jeg jogget (og jeg tok det rolig) men det løsnet litt etterhvert, så selve løpinga ble ikke så fæl som jeg hadde trodd det skulle bli. Klarte å puste å pese meg gjennom alle tre dragene (i ganske likt tempo også) og klarte til og med å jogge hele den slake oppoverbakken hjem igjen. Siste økt i uke 11 skal jeg ta nå i helga, også blir det forhåpentligvis mulig å gjennomføre uke 12 i Dublin.

    Men hva skal jeg gjøre når jeg er ferdig? Syns liksom det er så fint og overkommelig å komme seg ut for en halvtime og er redd for at om jeg øker tida veldig så blir det lite igjen av jevnlig trening.

    -Hanne

    SvarSlett
  3. Veslemøy: Wow!!! GRATULERER med vel gjennomført!! Så flott at du klarte det og at hofta holdt :-) I likhet med Hanne er jeg mektig imponert! Håper jeg også får kondis og lyst til å melde meg på maraton en gang... Virker jo veldig moro (tross alt) :-)

    Hanne: Imponert over deg også, jeg! Halvveis i uke 11 da gitt, du er jo snart i mål!!! Det er herlig når det løsner underveis i økten, ikkesant? Opplever også det noen ganger og da føler jeg at jeg kunne løpt milevis... Alt klaffer liksom :-) Andre ganger løsner det aldri, men jeg må slite meg igjennom med blodsmak i munnen... Høres ihvertfall ut som om formen din er veldig god nå, nå som du til og med løper slak oppoverbakke hjem! Det krever sin kvinne (og sin kondis) ;-)

    Når man er bitt av joggebasillen er det forhåpentligvis ingen vei tilbake. Starter du på et nytt program vil du sikkert klare å følge det like godt som du har fulgt dette :-) Jeg kommer også etter etterhvert!

    Lykke til med økt 3 og ikke minst trening i Dublin! Skal du på ferie eller er det jobb?

    Guri :-)

    SvarSlett
  4. Ja, det er veldig deilig å kjenne at man slutter å være så anpusten og kommer inni en slags driv. :)

    I Dublin er jeg på jobb (konferanse) så overnatting på 4-stjerners i Dublin sentrum er dekket og alt. Bare å gjøre seg klar til ei uke med gratis mat g frukt og kjeks anenhver time. Det er nok treningsrom på hotellet så kan hende kan jeg gjøre det til en morgenøkt, men spørs om jeg får løpt noe i friluft (sånn sett hadde det jo vært taktisk å booke hotell litt utenfor byen i mer landlige omgivelser).
    Gleder meg veldig til tur da. Har aldri vært i Irland før, så det blir en ny opplevelse. Også litt spennende fordi jeg reiser helt alene, så håper jeg treffer noen hyggelige folk på konferansen. :)

    SvarSlett