torsdag 25. juni 2009

Slått ut...

Da var temperaturen to hakk for høy for min del. Ihvertfall for høy til å gjøre noe som helst annet enn å ha siesta på terrassen med en kanne leskende drikke ved siden av seg... På jobben går det greit, for der har vi aircondition. Faktisk satt jeg idag og var litt smågrøssen og gledet meg til å løpe i kveld. Men da jeg gikk ut for å sykle hjem så slo varmen mot meg, og jeg skjønte at jeg ville ha mer enn nok med å komme meg hjem uten å smelte. Så nå sitter jeg på terrassen og later meg. Heldigvis har jeg syklet både til og fra jobb, så samvittigheten er ikke så allerverst.

Kan jo ikke klage på det fantastiske været heller, men det blir for varmt å løpe for min del... Jeg får heller passe på å ikke "glemme" å ta opp igjen programmet når temperaturen blir litt mer løpevennlig.

Glugg, glugg, glugg, glugg... Nå er det iste og siesta ;-)

God kveld og nyt sommerværet!

4 kommentarer:

  1. Ahh! Deilig med avslapning i solsteiken. Kjenner følelsen. Jeg har sittet å kost meg med utepils i kveld og ruslet hjem i tynn sommerkjole og bare legger. Så deilig å kunne gå i så lite klær så sent på kvelden!

    SvarSlett
  2. Hei jenter.
    Været er deilig på alle måter, unntatt når en skal til med fysisk fostring. Det blir litt hett for meg også på dagtid.
    Men i går kveld (23.00!) kvinnet jeg meg opp og dro på løpetights og sko. Det gikk over all forventning, litt varmt men helt til å holde ut. Første økt i uke 9, jeg løp 25 minutter i et strekk!!!!! Så utrooooolig stolt av meg selv. Programmet sier gå raskt i oppoverbakkene og jeg var nødt til å gire ned og gå noen skritt øverst i min egen "mørdarebakke" (sånn som de har i Wasa-loppet... Nesten.), men dro godt på også mens jeg gikk og tar meg den frihet og regne turen som ren jogging.
    Den omtalte bakken er knallhard, men jeg setter meg nye mål for hver tur (til slutten av autovernet, neste gang til en bergnabb noen meter ovenfor autovernet osv). Nå er det bare noen skritt fra at jeg løper helt opp. Satser på at jeg tar den når jeg er hjemme fra ferie.

    Og ferien, den starter i dag. Jippi! Bilen er pakket og i kveld kjører vi til NordNorge for 4 uker. På landet, uten internett og med kun kaldt vann på kjøkkenet (har varmt på badet, heldigvis). Skal bli så deilig. Joggeskoene er pakket og jeg setter som mål være ferdig med nybegynnerprogrammet når vi returnerer. Så får vi se, tenker litt på "0 til maraton" etterpå, jeg.... Mulig det er litt ambisiøst. Må tenke litt på det.
    Blir nok ikke mange kommentarer fra meg de neste 4 ukene, men skal legge inn noen ord om jeg får anledning.
    Høres bra ut at du slanger deg på verandaen med iste, Guri, viktig å drikke mye i varmen. Med sykling til og fra jobb synes jeg du skal ha god samvittighet. Og god tur på fjellet, Hanne. Du er en spreking!
    Kos dere begge to, det skal i alle fall jeg!

    Klem fra

    Hege

    SvarSlett
  3. det er gøy og inspirerende å lese i bloggen din.
    nei,det er ikke lett å få til trim i dette finværet,da får en heller lyst til å slappe av.men synes at du har vært flinkt il å sykle til og fra jobb da:-) lykke til med å nå målet!!:-) fra kjersti.

    SvarSlett
  4. Hei jenter!
    Hanne: Godt å høre at vi er flere som nyter det late sommerlivet! Akk, utepils og sommerkjole er noe av det beste jeg vet :-) Ekstra deilig føles det å ta på seg kjole og vise leggene nå som jeg (nesten) har blitt en løper og i betydelig bedre form enn sist sommer!

    Hege: Her er det bare en ting å si: W-O-W!!! 25 minutter i strekk, og så så sent på kvelden!!! Jeg er rett og slett KJEMPEIMPONERT! Hvis jeg sender deg frimerker, kan du sende meg litt av den viljestyrken og selvdisiplinen din?? ;-) Hehe... måtte humre litt av at du har din egen "mørdarebakke" :-) Har en bakke selv som jeg kaller for pyton-kneika. Det er fordi man ikke tenker over at det er en bakke engang, før man prøver å LØPE opp.. Da forvandler det seg til en evig lang kneike. Har et håp om å jogge lettvint oppover engang, drømme drømme... (eller trene, trene må det vel bli)

    Hørtes ut som en deilig ferie du har foran deg! Kos deg masse masse med på fri på landet :-)

    Kjersti: Så hyggelig at du liker bloggen og ikke minst at du legger igjen kommentar! Tusen takk for skryt og oppmuntring :-) Håper du nyter finværet om dagen du også!

    Guri :-)

    SvarSlett