tirsdag 23. juni 2009

Hot hot hot!

Nå er det varmt med stor V om dagen! Og Guri blir svett med stor S! I kveld svettet jeg meg igjennom første økt i uke 7. Drøyde det så lenge som mulig i håp om at det skulle bli litt svalere i luften, men akk.... Svetten silte! Jeg følte at jeg svettet av meg flere kilo (noe som for øvrig er et stort pluss nå som jeg straks har ferie og skal trekke i badedrakt...), men jeg synes det er mye tyngre å trene i varmen enn i litt kaldere vær. Synes det blir tungt å puste på en måte, som om luften ikke ikkeholder nok oksygen... Men kanskje er det bare en treningssak...?

I morgen skal jeg sykle til jobb for første gang på nesten et år. Det er nesten én mil hver vei, så det drar opp antall svidde kalorier pr. dag det også :-) Jeg må jo nesten sette inn støtet nå som sommeren ser ut til å ha kommet for å bli. Det er jo dette jeg har ventet på/fryktet siden jeg startet slankeprosjektet i vinter...

Og apropos slankeprosjekt så veide jeg meg i går og tallet viste 200 gram opp siden sist :-( Argh....! Jeg som ble så optimist etter det store jafset på 2 kg sist... Men, den lille oppgangen betyr nok ikke annet enn at det er på tide å komme seg i gang igjen etter overtidsmat og kontorliv. Ut i sola, opp på sykkelen, inn i tightsen og ut med joggesko på kvelden! Får jeg til sykling hver dag og jogging hverannen så kan jeg fortsatt nå målet mitt i løpet av de neste ukene.... kanskje ;-)

Dette ble et veldig rotete innlegg, men jeg får skylde på solstikk og heteslag.... :-)

God uke!

3 kommentarer:

  1. Syns du er flink jeg! Å i det hele tatt orkke å komme seg ut i dette varme varme været er imponerende! Jeg har snart fullført en to ukers ferie med veldig mye soving, avslapping, late dager med bok og minimalt med jogging.

    Jeg har sendt mail til Løplabbets personlige trener for å få et eget skreddersydd treningsprogram som jeg kan fortsette på, men ikke hørt noe mer. Så da har det hele rent litt ut i sanden. Men det må vel være lov med litt sommerferie tenker jeg. Kan tidsnok begynne å løpe igjen når jeg er tilbake i jobb 1. juli. :)

    God sommer så langt!

    SvarSlett
  2. Hei Hanne!
    Åh, så herlig med ferie! Det er lov til å slappe av å bare nyte livet når man har ferie, det er jo det som er hele poenget!

    Blir spennende å høre hva du får for svar fra Løplabbet! Kanskje kan vi andre også gjøre det samme når vi engang kommer så langt, hvis du får et brukbart program. Krysser fingrene for det!

    God sommer og nyt resten av ferien!!! (Må si du har vært god til bestille fint ferievær!)

    Guri :-)

    SvarSlett
  3. Hehe. Ja denne gangen har direktelinja til værsentralen virkelig fungert utmerket! Og godværet bare fortsetter i helga og til uka (hvor det blir todagers fjell- og bretur med venninnegjeng som avslutning på ferien for min del). Herlig med sommer!

    SvarSlett