søndag 28. juni 2009

Au!

På grunn av bytur i går gikk jeg jo glipp av mange verdifulle timer i solen, noe jeg skulle ta igjen for i dag... Og som jeg (og veldig mange andre nordmenn) må lære på nytt hver eneste vår: Når det gjelder sol så er det IKKE å anbefale å ta skippertakmetoden... Nå er jeg er illrød over absolutt hele kroppen (unntatt på innsiden av overarmene hvor jeg er kritt hvit) etter altfor mange timer i solen... og kremt, kremt... med faktor 4!? For å lindre og i et forsøk på å kjøle meg litt ned har jeg smurt meg inn med et tykt lag Aloe Vera fra panne t.o.m tær. Så nå ser jeg ut som et slags merkelig vesen som akkurat har blitt klekket ut av et egg... Tipper det ikke går mange dagene før denne grisehammen skreller av og jeg er tilbake til start mht. kulør. Argh... At jeg aldri lærer!

Uff, jeg fant dette bildet av en annen brent bleiking...
Han smiler, men det må bare være utenpå for det der må svi!

2 kommentarer:

  1. Au au au! Solbrent er ikke noe gøy nei. Håper aloe vera funker, og ellers er trikset å drikke masse vann!

    Jeg er tilbake etter tur i helga, og etter 1500 høydemeter opp i strålende sol, et stykke bortover på bre i snøvær og så ned 1500 høydemeter igjen i sol så kjenner jeg det både i fotsåler og resten av kroppen. Med god hjelp av faktor 30 begge dager så har jeg heldigvis fått en litt varm brun farge (så mye jeg får) i stedet for hummer-rød.

    Hadde også med ei venninne som holdt oversikt med pulsklokke, og denne tilsa en mengde forbrente kalorier på rundt 3000 hver dag. Nå har vi jo også puttet inn en del i form av 3 retters middag og mengder med turbensin (nøtter, sjokolade og marsipan), men det er nå ikke så dårlig likevel.

    Og tilslutt kommer det oppmuntrende poenget: Etter en slik tur (tatt denne turen flere ganger før) så pleier jeg å være helt utslitt og stille, med smertende knær og lår og overhodet ingen energilagre igjen, men både etter gårsdagens og dagens etappe så har jeg nesten nok futt igjen til en joggetur eller noe. Formen er på bedringens vei! Og det drastisk! Det er så fantastisk å kjenne en slik endring, og virkelig få bevist at de 12 ukene med jogging har hjulpet masse! :)

    Så stå på jenter, for det nytter virkelig!

    SvarSlett
  2. Hei Hanne!
    Så flott at du hadde en fin tur til fjells! Hørtes ut som en sporty tur - men hva er vel bedre egnet for en friskus av ditt kaliber? 3000 kcal om dagen er jo enormt mye! Man kan virkelig unne seg en stoooor dose både turbensin og deilig mat med et slikt uttak!

    Smart med faktor 30 forresten... jeg har nå begynt å klø på kroppen og regner med at det er grisehuden som begynner å flasse av... så der kom "premien" for å svi seg!

    Så fantastisk at kroppen din er i super form igjen! Det er klart den gode innsatsen din gir resultater - du har jo vært (og er) kjempeflink!

    Må innrømme at sommeren (så lenge det er så varmt) blir en pause for meg mht. jogging, men nå som både du og Hege er i superform så kan jeg jo ikke være noe dårligere! Dere er til stor inspirasjon!!!

    Guri :-)

    SvarSlett