mandag 8. juni 2009

Vidunderlig veiedag!

Den fryktede mandagen ble ikke fullt så ille likevel! Veide meg i morges og hadde gått ned hele 2 kilo siden sist (som er to uker siden). Det var jaggu en gledelig overraskelse! Ikke har jeg vært særlig flink heller, for jeg har hatt det fryktelig travelt den siste tiden. Meeeen, jeg har da fullført uke 5 og unnagjort én økt i uke 6. Så jeg velger å tro at det er løpeinnsatsen som endelig gir resultater på vekten også. Det viktigste er selvsagt å bli i bedre form, men det er jo fantastisk å se innsatsen i tapte kilo også ;-)

Nå som jeg såvidt er i gang med uke 6 må jeg medgi at 30 sekunder gange etter 5 minutter løp går altfor fort... Men nå er vel poenget snart at det ikke skal bli noe gåing i det hele tatt, så jeg bør kanskje glede meg over "pausene" så lenge jeg kan :-)

Ønsker dere alle en super treningsuke og sunne dager fremover!

...jada, jeg er litt høy på livet og "den sunne linjen" akkurat nå etter å ha kjent på gleden ved å komme nærmere vektmålet for sommeren ;-)

Nå er jeg snart klar for sommeren... Ikke helt så avslappet til egen kropp som snella på dette bildet, men nærmere enn på veldig lenge ;-)

6 kommentarer:

  1. WOW! Så kjempebra! Det er jo kjempemye, selv på to uker! Kan hende har du kommet såpass langt i å innføre sunnere matvarer at det går litt av seg selv? Du har jo jobbet på for dette lenge, og så fint at det gir så gode resultater! Dette på jo være super inspirasjon til å fortsette :)

    Jeg var på treningsstudio og jogget i går(gratis som gjest på hotellet jeg er på). Fikk unnagjort økt 1 i uke 12, 35 minutter sammenhengende jogging. Utrolig mye artigere å løpe utendørs! Og så ensformig det blir når man jogger slik. Prøvde å variere litt med å øke hellingen (Veslemøy har jo sagt at det er bedre for knærne å løpe i oppoverbakke, og det må jo sikkert gjelde spesielt når det er så ensformig terreng) men fortsatt ganske kjedelig. Men kan hende er det en grei måte til å få meg til å løpe i likt tempo alle dragene i neste økt (som jeg tror blir veldig slitsom).

    SvarSlett
  2. Så flinke dere er! Selv har jeg ramlet litt ut. Måtte rett å slett gi meg etter første økt på lørdagens joggetur (7 min jogg, 30 sek gå i 30 min). Litt forkjølet og med øyebetennelse, men ikke verre enn at det burde gått. Forferdelig tung i beina, syntes liksom at skoen klemte over tåa (kan de ha krympet, måtte vaske dem etter den berømte 4-fjellsturen. Fikk seg en runde i maskin på litt over 30 grader. Hjelp - Veslemøy! Noen tips? Kan de reddes?). Alt var som dere skjønner utrolig tungt. Har ikke orket meg ut etterpå, var ikke klar for en sånn nedtur.
    Motivasjon, noen????!!

    Ellers, gratulerer med vekttap, Guri, blir lettere å løpe når en har mindre å dra på!

    Får lete litt rundt i bloggen din og se om jeg finner mot til å ta en tur i morgen tidlig. Skal til Florø på jobb på ettermiddag og har litt tid på morgenen. Prøver på det. Kanskje.

    Noe umotivert hilsen

    Hege

    Håper jeg ikke drar noen med meg ut i deppemyra. Stå på Ladies! I'll be back!

    SvarSlett
  3. Hei jenter!
    Hanne: Bra jobba å trene under hotellopphold!! Det krever virkelig viljestyrke :-) Høres kjedelig ut med tredemølle ja... og så i 35 minutter! Jeg er målløs av beundring over at du holdt ut:-) Enig i at det er best å løpe utendørs med litt å se på, og så får man jo frisk luft samtidig! Lykke til med hotelltrening videre, du har nok rett i at det kan være greit med jevn belastning når du skal løpe med samme intensitet hele veien... Jevnere underlag enn en tredemølle skal man jo lete lenge etter ;-)

    Hege: Uff, jeg kjenner til følelsen av demotivasjon... Men det er jo derfor vi har hverandre! Det er forresten lov til å yte litt mindre når man er syk, man må jo hente seg inn igjen - ellers kommer man jo aldri i gang igjen! Du finner nok garantert mot hvis du leter bakover i bloggen, jeg har jo vært ganske så umotivert mang en gang - men så langt har dere greid å huke meg inn igjen, så kanskje du til og med kan la deg inspirere av et av dine egne innlegg ;-)

    Hvis alt håp er ute for skoene dine bør du kanskje unne deg et par nye? Som motivasjon og som belønning for at du har vært superflink så langt! Har du ipod eller mp3-spiller? I tilfelle kanskje det kan hjelpe å legge inn en spilleliste med sanger som gjør deg skikkelig glad? Jeg har et par glade 80-talls hits på min ipod med gode beats som alltid får meg til å orke litt ekstra ;-)

    Ellers er jeg HELT sikker på at motivasjonen din bare har tatt seg en liten høneblund, for så å våkne friskere enn noengang og kaste deg ut i løypa igjen!

    You'll be back!

    Guri :-)

    SvarSlett
  4. Det er kjipt å løpe når man er syk! Man blir vel gjerne litt sliten selv om man ellers føler seg frisk også litt etter at man har vært syk! Du fortjener en god kopp varm te, å kose deg litt hjemme (kanskje med jordbær?) så skal du se at formen kommer tilbake igjen! Du har jo ikke blitt mindre sprek siden sist du trente, selv om du ikke følte deg helt på topp akkurat i dag. :)

    SvarSlett
  5. Enig med deg, Hanne! Kloke ord :-)

    SvarSlett
  6. Hei
    Jeg putter alltid joggeskoene mine i vaskemaskinen på 30 grader - og de har aldri krympet av det, MEN de kan ta skade av for brutal tørking. Så hvis Hege har tørket skoene på varmekablene eller inni steikovnen (?!?!) så kan det være det som har gjort skoene mindre. Kanskje. Håper motivasjonen er tilbake. Grav den frem igjen! Ha en god helg.

    SvarSlett