torsdag 4. juni 2009

Snart fredag!

Nå er det faktisk natt til fredag allerede. Sen middag resulterte i sen treningsøkt, så nå sitter jeg her og prøver å falle litt til ro før jeg skal legge meg. Treningen var skikkelig deilig i dag, selvom det var bakketrening!!! Det var overraskende kjølig og ruskete ute, noe jeg synes var herlig etter forrige ukes tropevarme... Det er tross alt bedre å svette av trening enn av sol.

Jeg hadde funnet meg en litt seig oppoverbakke i kveld (etter sist intervalltrening fant jeg ut at min opprinnelige bakke var litt for bratt). Seige bakker er vanligvis ikke min favoritt, men i dag klaffet det skikkelig og jeg jobbet meg opp - igjen og igjen. Det som er deilig med bakkeintervallene er at man skal gå ned igjen ;-) Hvis man går litt sakte så rekker man akkurat å få igjen pusten (og få ut melkesyren av leggene) før det braker løs igjen. De 10 siste minuttene av programmet skal jo brukes til gå/løp, og for å være ærlig så pleier jeg å gå mest her... Men i dag var det helt uproblematisk å småjogge det meste av tiden - faktisk var det en befrielse å jogge hjemover på flatmark etter å ha slitt i oppoverbakke en stund!

Tydelig at det skjer noe med formen... Eller hadde jeg bare en super treningsdag i dag? Forhåpentligvis er det jo en sammenheng her også... Jo bedre form, dess flere supre treningsdager - og vice versa ;-)

God treningshelg og god weekend!!!

Forhåpentligvis regner skyene fra seg før helgen, selvom det kan være herlig å løpe med kalde, våte dråper mot ansiktet...

4 kommentarer:

  1. Heisann :-)
    Jeg ville bare si at du skriver fantastisk bra blogger :)
    Jeg følger med på hver eneste innlegg, og jeg føler liksom at vi er på samme bane liksom :-)
    Ha en super god helg Slankeguri!!

    hilsen
    Belladore ;-)

    SvarSlett
  2. Det hørtes jo ut som en kjempegod økt! Og å fullføre kun med jogging i jogg/gå-delene av programmet er jo superbra!

    Det hjelper i allefall meg veldig med motivasjonen å vite at det er flere som svetter (og lykkes!) seg gjennom Veslemøys forsåvidt slitsomme, men likevel så geniale program!

    Heia Guri :)

    SvarSlett
  3. God helg til alle.
    Heia Veslemøy, imponerende. Vi skal klare det en gang, vi også, ikke sant?
    Har også kjent at de siste 10 min er helt greie i lett trav om det er flate veien (for ikke å snakke om slak nedover, da føler jeg meg i superform!). Det kommer seg, altså. Kjører i gang med uke 8 i kveld. 4 pass med 7 min jogg og 30 sek pause. Høres ut som om det går akkurat. Skal ellers tømme et akvarium på 550 liter i løpet av helga, mange bøtter små blir forhåpentlig til litt større muskler. Får se det positive, ikke sant???
    Guri, nå bare gleder vi oss til du kommer på noe søtt til en søndag med deilige jordbær i. DET var et hint....

    God helg,

    Hege

    PS God tur ti Irland, Hanne.

    SvarSlett
  4. Hei!
    Belladore: Så hyggelig å høre at du følger med her inne, og veldig trivelig at du legger igjen kommentar!!! Er jo så hyggelig med litt tilbakemelding - takk for kompliment også :-) Håper du har hatt en supergod helg!

    Hanne: Heia deg også! Synes også det er kjempemotiverende å vite at vi er fler som jobber oss igjennom det supre programmet til Veslemøy. Blir spennende å se hva vi skal fortsette med når dette programmet er fullført - håper vi kan "drive" hverandre videre :-)

    Hege:Joda, maraton skal vi greie vi også engang :-) Hadde ihvertfall vært utrolig moro! Hehe, synes jeg ser deg i full fart nedover bakke "Her kommer jeeeeeg!". Hvordan har det gårr med uke 8 så langt? Regner for øvrig med at du er litt øm i armmusklene i dag, 550 liter er MYE vann! Tok oppfordringen din uten å blunke (veldig hyggelig med innspill på oppskrift forresten!) - ukens søtt på søndag er cottage cheese pannekaker m. jordbær :-)

    Guri :-)

    SvarSlett