tirsdag 9. juni 2009

Mental og musikalsk forberedelse...

Idag har jeg hviledag og sløver foran pc'en... Etter et forsøk på å motivere Hege (under kommentarene i forrige innlegg) bestemte jeg meg for å gjøre klar en ny spilleliste til morgendagens økt, og jeg måtte derfor inn å kikke på hva Veslemøy har i ermet for dag 2, uke 6. Til min store overraskelse ser jeg at i morgen er pausene på bare 15 sekunder! Nå går det raskt nedover, du!!!

Må nok ta meg en tur på iTunes og laste ned noe som kan gi meg litt krutt i bena... Hvis noen har noen tips til ca. 4 minutter lange sanger, så kom gjerne med dem! (Trenger ialt 4 sanger á 4 minutter). Tar gjerne også tips til oppvarmingssanger og roe-ned-sanger... ;-)

Mine favoritter som jeg har hatt mye glede av så langt er:
  • Europe - The final countdown
  • Madonna - Like a virgin
  • Cindy Lauper - Girls just wanna have fun
  • Katrina and the waves - Walking on sunshine
  • Wham! - Wake me up before you go go
  • Kim Carnes - Betty Davis eyes
Jeg er et barn av det glade 80-tallet ;-) Men er absolutt åpen for nye musikalske innspill hvis noen har noen!

4 kommentarer:

  1. Da har Mor, Hunden og Santana kjempet seg gjennom 4x7 minutter i lett trav. Egentlig var det bare Mor som kjempet, de andre to så ut til å klare seg fint. Tok turen i morgest, etter at ungene var levert på skole og i barnehage. I tillegg til å like regn, så velger jeg å løpe tidlig eller sent. Midt på dagen er ikke tiden, har jeg funnet ut.
    Kan ikke si annet enn at det var tungt, tett på lidelse, faktisk. Men, nå er det gjort og jeg er på sporet igjen. Håper jeg.
    Ang musikk, det er viktig for meg også under trening. Har løpt med radio på øret i det siste, men i dag fant jeg fram Mannen sin urgamle Creative Zen Micro. Den er MINST to år gammel, dvs helt ut i e-dings-tidsregning.Ingen andre i familien vil ta i den med tang, så da er den vel min. Vel, jeg er nokså ut jeg også, men jeg er som åttitallet; kommer plutselig tilbake! Det er i alle fall planen...
    Nå havnet jeg litt på viddene her. Poenget var at inne på spilleren var det musikk som Mannen hadde lagt inn for trening, deriblandt Santana sitt Supernatural-album. Glimrende å løpe etter, viste det seg. Svinger godt, jeg får sånn Cuba-feeling når Rob Thomas synger. Cuba er reise-drømmen min. Har alltid hatt lyst å reise dit. Har dere hørt Jackson Brown sin sang om Cuba, heter Going Down To Cuba. Ligger på Youtube om dere ikke har hørt den. Ganske så politisk tekst, også. "Free people will insist on the freedom to travel". Kunne ikke sagt det bedre selv. Hmm, nå har jeg visst gått meg bort igjen. Er visst høy på mestring etter dagens løpe-bragd.

    Tror jeg avslutter, det er jo tross alt ikke min blogg. Unnskyld, Guri. Er på jobbreise, tre dager på samme hotell. Har joggesko i kofferten og store planer for fredag morgen. Friste-kurven på bordet (fyllt med vin, chips og sjokolade) er gjemt i skapet og på bordet har jeg sukkerfri iste, jordbær og nektariner. Blir jobbekveld før morgendagens foredrag. (Si meg, sluttet ikke jeg å skrive for noen linjer siden? Igjen, unnskyld min iver.)

    Hege
    noen hakk mer motivert enn sist innlegg

    SvarSlett
  2. Kom på noe jeg skulle si. Den ultimate treningssangen for meg er "Eye of the tiger" fra Rocky-filmene (tror kanskje det var film nr 5?). Vi varmet alltid opp til den da jeg var ung og lovende på basketbanen.
    Flere som har en superfavoritt?

    Hege
    igjen

    SvarSlett
  3. Hei Hege!
    Måtte le høyt for meg selv da jeg leste innlegget ditt :-) Det er bare moro at du skriver mye, her er det fritt frem for alle som vil skrive! Veldig artig lesning, du skriver jo kjempegodt! :-) Supert at du kom deg ut også!!! Ser du, det skulle ikke mye til før du var på topp igjen? Viktig å huske på i tilfelle motet skulle forsvinne en annen gang også... (bank i bordet!)

    Når det gjelder Santana har jeg egentlig aldri vært noe særlig begeistret for han, men kanskje han kan være en god løpekamerat? Jackson Browne derimot har jeg veldig sansen for! Hadde faktisk ikke hørt Going Down to Cuba før, men fant den på Youtube (så kjekt!), hørte igjennom og likte den veldig godt. Han har jo så herlig stemme... Faktisk er det ofte også slik at rolige sanger kan være vel så behagelige å løpe til som up-beat-låter. For noen år siden pleide jeg forresten å trene til Beatles. Mange av deres sanger har veldig god "driv" og tempo som egner seg fint til jogging. Nå skrev jeg meg visst litt bort jeg også ;-)

    Men jo, Cuba kunne jeg også godt tenke meg å reise til! :-)

    Så lurt å gjemme bort hotellkurven med fristelser! :-) Høres dessuten mye bedre ut med iste, nektariner og jordbær enn svett hotellsjokolade... du må jo tenke på at den har ligget og svettet i ukesvis, for hvem gidder vel betale 50 kroner for en Troika? ;-) Kremt... Jeg må vel innrømme å ha gjort det selv et par ganger, men nok om det ;-)

    Håper hotelloppholdet går greit og at du får utforsket hotellets omgivelser med joggesko på :-) (Eller at du får trent på hotellets treningsrom). Uansett er det veldig godt å høre at du er ved bedre mot nå :-) Sender deg et stort klapp på skulderen for god innsats!

    Guri :-)

    PS: "Eye of the tiger" er en skikkelig power-låt, ja! Må tygge litt på hvilken låt jeg skal kåre til min ultimate treningslåt, men jeg kan nesten love at den kommer til å være fra samme årti (eller deromkring) som Rocky-filmene ;-)

    SvarSlett
  4. Ja det var jammen noen glad-innlegg! Er så artig å lese kommentarer med så mye godt humør i seg. Blir litt blid og glad selv og. Kjempebra jobba med jogginga Hege, du er tøff! Du kan jammen være stolt av deg selv. :)

    Selv har jeg endelig kommet hjem til Bergen igjen etter en lang og slitsom dag. Konferansemiddag med fri bar i går gjorde sitt til at det ble lite søvn i natt, så nå blir det godt å legge seg (også meg jeg vel ut å forbrenne all den Guinnessen i morgen...)

    -Hanne

    SvarSlett