mandag 4. mai 2009

Søndagsjogg og mandagsveiing

For å ta det beste først: Uke 2, økt 2 ble gjennomført med glans i går kveld. Det var et litt høstaktig drag i lufta, noe som passet perfekt til gårsdagens program - rask gange som oppvarming, etterfulgt av vekselvis jogg/gange, og rask gange som "nedkjøling". Nok en gang er jeg veldig positivt overrasket over programmet :-) Det er så deilig å ha noe veldig konkret å forholde seg til, samtidig er det variert og akkurat passe slitsomt! :-) Nok en gang gleder jeg meg til neste økt! (Nå gjelder det bare å holde fast i denne følelsen, før varmen kommer tilbake og terrassen griper etter meg med hagestol-hendene sine...).

Så til veiingen. Nada. Null. Ikke et gram ned. Men det betyr også: Ikke et gram opp heller! Og det er jo veldig positivt ;-) Trodde egentlig jeg hadde spist på meg noen hundre gram i helgen, men forbrenningen sto meg bi... Eller var det kanskje forrige ukes (om enn litt labre) løpeinnsats som gjorde susen?

Jeg får litt deja vu nå, men sier det likevel: Denne uken skal jeg være FLINK :-) Har bestemt meg for å følge Heges eksempel (se kommentaren hennes her) med å trene hverannen dag. Det anser jeg som en passende "straff" for å ha valgt terrassen fremfor treningsøkt. Unnasluntringen har jo medført at jeg ikke er ajour med programmet, og det vil jeg gjerne bli igjen...

Vel, folkens - GOD UKE :-)

4 kommentarer:

  1. Heia Guri! Ikke hoppe over noen økter. Jeg vil jo ikke at du skal bli skadet. Du skriver så godt at jeg har laget en liten sak på loplabbet.no om bloggen din. Håper det er ok!

    SvarSlett
  2. Godt å se at du holder øye med meg ;-) Ok ok, jeg skal holde meg til trening mandag, onsdag, fredag, for så å holde treningsfri i helgen. På den måten går det opp med programmet og antall økter pr. uke :-) Tror likevel den eneste løsningen blir å ta en ekstra fridag denne uken, for da kan jeg begynne på uke 3, dag 1 på mandag og da blir det liksom riktig igjen... :-)

    Gøy at du har laget en sak på loplabbet.no - det var smigrende :-)

    God kveld!

    Hilsen Guri

    SvarSlett
  3. Hei Guri!

    Jeg er en av dem som har fulgt linken fra Løplabbet. Nå får du publikum! ;)

    Jeg holder på med samme programmet selv. Går en del turer i fjellet, og henger alltid bakerst. Så da var det bare å bite i det sure eplet, jeg måtte få bedre kondis - jeg måtte begynne å jogge (jeg hater jogging). Siden jeg går en del på tur fra før så syns jeg kanskje det ble litt rolig i starten av programmet, så jeg hoppet over de 3 første ukene og startet rett på uke 4. Nå er jeg nettopp ferdig med 8. uke, og holder fortsatt ut. Har jogget 3 ganger alle ukene jeg har jogget (men har hatt et par uker uten noe jogging - f.eks påska). Og jammen begynner det å bli litt gøy også. (Snart begynner jeg kanskje å jogge når det regner også).

    Stå på Guri! Artig å følge med. Syns du er kjempeflink :)

    Hilsen Hanne

    SvarSlett
  4. Hei Hanne og velkommen!
    Kjenner meg igjen i beskrivelsen av å bli diltende bakerst... Har ofte gjort det og bannet og svertet for meg selv at NÅ er det på tide å komme i bedre form! Moro å høre at du også følger programmet og at du begynner å synes at jogging er gøy! Du har vært (og er) kjempeflink :-)

    Jeg synes faktisk det er best å jogge når det regner, for da er det ikke så mange andre ute ;-) Så kan jeg konsentrere meg om meg selv istedet for å være redd for at andre skal høre meg puste og pese...

    Hyggelig hvis du holder meg oppdatert på hvordan det går videre, jo flere vi er jo bedre er det! :-) Lykke til videre!

    Hilsen Guri

    SvarSlett