fredag 8. mai 2009

Svineinfluensa...?

Argh, nå har det gått troll i ord... Hver gang jeg lover meg selv (og andre) å være flink, så går det et eller annet på tverke. Tirsdagens treningsøkt kjentes tung, eller kroppen min kjentes tung og lite samarbeidsvillig. Oppoverbakken ble brattere og brattere og jeg følte energien renne ut av meg. Etter en glovarm dusj begynte jeg å småfryse og skjønte da at nå er det noe i gjære... I løpet av natten fikk jeg vondt i kroppen, halsvondt, hodeverk og alt som ellers hører til... For noe møkk!

Jeg hater virkelig å være syk! (Som om noen elsker det...). Og plutselig slo det meg: Hva hvis jeg har fått svineinfluensa?!? HJELP!!! Lettere panikkslagen ringte jeg en venn av meg som er lege - klokken halv syv om morgenen ;-) Heldigvis kunne han berolige meg med at det mest sannsynlig bare var forkjølelse, siden jeg ikke hadde feber... Så da slo jeg meg til ro med det, varmet meg en stor kopp melk med honning og la meg til rette under dyna med 3 dvd'er. (Det er jo litt deilig å være syk også da, så lenge man ikke er veldig syk) ;-)

Onsdag ble jeg tett som en potte i nesen og irritert på alt og alle rundt meg. Spurte meg selv om hvorfor man ikke gleder seg mer over frie luftveier når man har det... For snørrfylte nesebor er noe av det mest frustrerende som finnes! Nåvel... Torsdag var jeg et hakk bedre og i dager jeg akkurat passe syk ;-) Jeg er tett nok i nesen og rusten nok i stemmen til å høres syk ut, slik at jeg får tilnærmet full oppvartning og kan være hjemme fra jobben med god samvittighet... Samtidig er jeg kvitt hodeverken og kroppsvondtene (det kan heldigvis ingen se) og er frisk nok til å blogge :-)

Etter en helg med full service håper jeg å være fit for fight på mandag :-) Jeg får håpe den rustne stemmen holder ut søndag så ikke weekend-butleren min sier opp før helgen er omme ;-)

God og svineinfluensafri helg til alle sammen!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar