fredag 17. april 2009

Joggedilla...

Ja, det er dessverre ikke jeg som er bitt av joggebasillen... Men det har tydeligvis MANGE andre! Synes jeg ser joggere overalt om dagen! Det er ikke bare åleslanke maratonløpere heller, det ser ut til at alle mulige former og fasonger som har kastet seg på joggebølgen - små, store, tykke, tynne, høye, lave, smale og brede. Felles for alle sammen er at de ser veldig spreke ut - i løpetights (det er tydeligvis helt ut å jogge i joggebukse?!), hi-tech joggesko, pannebånd, iPods og fargesprakende topper.

For hver nye jogger jeg ser får jeg et hakk dårligere samvittighet over at jeg trener altfor lite... Unnskyldningen min den siste tiden har vært at det er bedre å gå tur enn å trene innendørs når det er så deilig vær. Jeg skulle gjerne ha løpt meg en tur, men etter siste gangs erfaringer frister det ikke akkurat. Fra naturens side er jeg dessverre ingen løper, men nå har jeg bestemt meg for å prøve å bli det. Jeg har (som kvinnemennesket jeg er) selvfølgelig funnet en plan ;-)

Her er Løplabbets 12 ukers treningsprogram for utrente som gjerne vil begynne å løpe. Første dag skal man ikke engang løpe, så her er det bare å sette i gang! Tjoho!

Moro hvis noen vil slenge seg på og rapportere hvordan det går :-)

Klikk her for å komme til programmet...

Frisk luft, bedre kondis og lange tynne løpeben here I come!

4 kommentarer:

  1. Hei Guri!
    Stå på med treninga:)
    Kjempefin blogg.Klikk gjerne innom bloggen min om du lurer på utstyr og andre løpeting!

    http://www.irunthereforeiblog.blogspot.com/

    Hanne

    SvarSlett
  2. Hei Hanne!
    Hyggelig at du tittet innom og takk for oppmuntring :-)

    Jeg har faktisk allerede kikket på bloggen din ;-) Spennende og veldig inspirerende lesing! Gøy å se at det finnes så mye flott utstyr også. Skal absolutt lese mer på siden din, ser spesielt at du har veldig peiling på sko og at du har testet endel. Må snart ha meg et par nye løpesko nemlig... (Blir jo mer og mer løping i programmet fremover nå, så da må fottøyet oppgraderes.)

    Hilsen Guri

    SvarSlett
  3. Hei!
    Jeg og har kastet meg på dette programmet, skal ha siste økt på uke 4 i kveld. Veldig bra opplegg, syns du ikke? Har valgt å løpe annenhver dag i stedet for 3 ganger pr uke, dvs at jeg kommer gjennom på litt mindre enn 12 uker. På den måten har jeg faste kvelder og ingen grunn til å utsette turen til dagen etter... Sist økt jeg løp var den første med intervall opp bakke, hadde gruet litt til den. Utrolig nok gikk det helt fint, og jeg jogget hjem de siste 10 minuttene uten å føle meg døden nær. Nærmer jeg meg det punkt at dette blir gøy?? Har nemlig ikke helt stolt på disse spreke menneskene som påstår at en blir litt avhengig av løping når kroppen blir vant til det...

    Lykke til videre, kjekt at du deler erfaringene dine.

    Mvh
    Hege

    SvarSlett
  4. Hei Hege!
    Så hyggelig at du leser bloggen min :-) Og kjempegøy at vi følger det samme treningsprogrammet. Jeg er helt enig: Det er et supert opplegg! Liker spesielt godt at det er så variert og øker gradvis slik at vi (i hvert fall jeg) har sjans til å følge med.

    Synes for øvrig det høres ut som en god idé å trene hverannen dag. Det har jo gjort susen for deg i hvert fall, du har jo kommet langt i programmet og høres ut som om du er i kjempeform!

    Haha... Ja, disse spreke menneskene du nevner har jeg himlet med øynene av mange ganger... Men jeg kjenner faktisk treningsgleden øker for hver gjennomførte økt, så kanskje det er noe sant i det de sier likevel. Man kan jo håpe ;-)

    Lykke til videre du også, veldig hyggelig hvis du gir lyd fra deg innimellom og forteller hvordan det går :-)

    Vennlig hilsen Guri

    SvarSlett