mandag 25. mai 2009

Veiedag for Valdresbudeia...

Helgen gikk jo som planlagt for seg til fjells, nærmere bestemt i Valdres i lystig jentelag. Vi var i alt 11 jenter som dro avsted med det mål å ha dugnad som takk for (og videre forsikring om) mange hyggelige stunder på Villa Mosegrønn som vi så pent har kalt å kalle hytta til vår felles venninne, Marte. Vi handlet på vei opp og la med si det en gang for alle: 11 jeeeenteeeer på Ultra + mannefri helg i sikte = HØY "nå-skal-vi-kose-oss-så-vi-mååå-bare-ha-det-og-det-og-det" faktor.

Dagligvareregningen kom på en middels dyr sydentur... I tillegg kom alle drikkevarene som hver og en hadde med seg utenom. Men hjelpes meg som vi koste oss... Og hvis du ikke har skjønt det allerede, så kan jeg glatt innrømme at løpeskoene ble liggende i ryggsekken... Men, vi var i full fart hele dagen, jobbet og slet som ekte Valdres-budeier alle sammen, så det må jo telle for noe. Før vi kjørte hjem i går fikk vi i tillegg til en lang "klatretur" oppover fjellet :-)

Dugnadsinnsatsen og vandreturen var imidlertid ikke nok til å oppveie for all kosen i helga... Enten det, eller så har all løpingen gitt meg mer muskler, noe jeg anser som lite sannsynlig i og med at jeg ikke har holdt på i mer enn 4 uker... Uansett, sannheten skal frem: I dag veide jeg 74,0... Og det var akkurat det jeg trengte for å bestemme meg med 100% sikkerhet for at jeg skal trene i morgen :-)

God treningsuke!

PS: Beklager at det ikke ble noen søtt-på-søndag forrige uke! Selv spiste jeg et lass med godteri, potetgull og brownies, så uansett hva dere valgte som søndagskos så var det sikkert sunnere enn min meny...

(Bildet er lånt fra www.valdresmusea.no)

3 kommentarer:

  1. Ny uke, nye muligheter. Blir nok ingen tur på meg i dag heller. Andre dagen var verst. Håper jeg.... ellers blir det senga på meg i morgen. Har kontor i tredje etasje og tar alltid trappa. Da jeg hadde stavret meg opp i morges var døra inn til kontorene låst. Holdt på å begynne å grine. Måtte gå ned en etasje (og ned er verst, tro meg!) for å ta heisen opp. Satser på at det blir likar i morra, som en klok nissemann sa for noen år siden.

    Hege

    PS 100 gram ned er bedre enn 100 gram opp!

    SvarSlett
  2. Du får se på det positive! Du har gått ned og ikke opp! Har vært på noen selv, og det er utrolig hvor mye god mat det går an å lage og spise i løpet av ei helg. :)

    Ellers har jeg endelig sparket meg selv ut døra (med god hjelp fra deg) og jogget, for første gang mens det har regnet. Har til nå holdt meg inne når det har regnet, men i dag var det ingen bønn. Skulle regne hele kvelden, så da var det bare å hive seg i det. Og det var faktisk ganske behagelig! I allefall deilig og avkjølende med litt vann i ansiktet. Så kan hende blir det flere løpeturer i regnet. :)

    Fikk du trent i dag?

    -Hanne

    SvarSlett
  3. Hei jenter!
    Dere har rett begge to, å gå ned er bedre enn å gå opp... Men nå var det jo slik at jeg egentlig hadde gått ned i mellomtiden, for så å gå opp igjen nå. Jeg snikveide meg jo i forrige uke (selvom det ikke er lov). Fryktelig dumt det der... Ellers kunne jeg jo bare ha gledet meg nå! Men, men... Jeg får stå på ekstra denne uken :-)

    Hege: Hihi... unnskyld at jeg ler, men jeg synes jeg ser deg, helt fortvilet etter å ha gått opp trappen! Kjente det nesten i bena selv da du beskrev det... Det kan gjøre VONDT å være støl! Men det er jo samtidig et bevis på at du har vært kjempeflink :-) God bedring!

    Hanne: Supert at du kom deg ut!!! Trening gir jo overskudd så kanskje arbeidsuken din går lettere med litt jogging inn i mellom? Jeg har faktisk også vært ute og løpt i regnet i dag og synes også det var deilig, helt til det smalt... Mer om det i dagens innlegg ;-)

    Guri :-)

    SvarSlett