fredag 15. mai 2009

Klar for fest?

Nasjonaldagen nærmer seg med stormskritt og vi har pakket bilen for å reise til "det blide sørland" for å feire dagen. Mannen min har familie der og i år var det vår tur til å flytte på oss. "Problemet" er at de er kakegale - noe som selvsagt er hyggelig, men ikke for en som prøver å holde den sunne linje (sånn nogenlunde ihvertfall). Damene i huset er av den gamle skolen som påstår at du ikke likte kaken(e) hvis du ikke spiste minst 3 stykker... Og det er ikke bare en eller to kaker, det er opptil flere kremkaker i tillegg til formkake, krumkaker m. is og jordbær og masse petit fours... Sistnevnte er min manns tantes spesialitet og de er dessverre ikke bare lekre å se på, men en fryd for ganen... Så nå gruer jeg meg rett å slett litt... Ser for meg at jeg motvillig tar mitt fjerde kakestykke og hører bunaden min revne i et stort raaaaatsj....

Jeg skal prøve, som Hege foreslår i kommentaren til det forrige innlegget mitt. å ha noen sunne alternativer for hånden når lysten til søtt blir stor på 17 mai... Hun foreslår ananas, og det er jo veldig søtt og godt! Oppskåren frukt er jo alltid en sikker vinner. I tillegg kan det jo være lurt å ha både nøtter og tørket frukt tilgjengelig, dersom blodsukkeret skulle bli lavt og Hennig Olsen er eneste redningsmann...

Ønsker dere alle en strålende 17 mai!!! Hipp hipp hurraaaaa!!!

(Bildet er lånt fra Aftenposten.no)

2 kommentarer:

  1. Nå har du jo kommet godt i gang med treningsprogrammet (bra jobba!) denne uka, så ingen grunn til å stoppe nå! Kan hende får du til en liten kveldstur i kveld eller i morgen? Frukt og nøtter høres ut som en veldig god ide, og en liten nøtte- og fruktmix-pose passer da vel perfekt i bunadsveska?

    For meg bærer det til Finse for helga. Vi skal gå over Hardangerjøkulen på ski til ei hytte på den andre sida, og tilbake igjen i morgen. Er jo tog der oppe på Finse med et par tusen som går til jøkulens høyeste punkt som vi tenker å få med oss.

    God 17. mai!

    -Hanne

    SvarSlett
  2. Hei Hanne!
    Du har helt rett, det er ingen grunn til å stoppe når man er godt i gang. Det er derfor jeg med stolthet kan meddele at jeg gjennomførte alle uke 3 øktene i forrige uke! Jesss!!! Det som er så flott med å løpe er jo at man ikke trenger annet enn sko og et sted å løpe, og jammen var det ikke mulig å løpe seg en tur (TO faktisk) på Sørlandet også ;-) Det hjalp også veldig på samvittigheten ifm. kakespisingen på 17 mai...

    Wow, det var da ikke måte på til sporty feiring på deg da?! Min innsats blekner rimelig greit i forhold til en nasjonaldadsfering på SKI!! Jeg bøyer meg i støvet :-) Hørtes for øvrig ut som en flott måte å feire på. Hvordan gikk det?

    SvarSlett