onsdag 13. mai 2009

Slim-fit bunad...

Veide meg i morges og ble veldig gledelig overrasket å se at gårsdagens ikke-inntak av kveldsmat (det må jo har vært det som gjorde utslaget?) resulterte i at vekten var tilbake på "normale" 73,5. Puh, trakk et lettelsens sukk da... Ser ut til at jeg har stoppet litt opp på 73,5 kg, tipper liksom bare noen hundre gram opp og ned... Men så lenge jeg holder meg under 74 så er jeg glad ;-)

En ting jeg derimot IKKE ble så veldig glad for, var å se at min ellers så romslige bunad nå var slim-fit! Og da mener jeg skikkelig tight! Beltet forsvant nesten inn i magen min, så det så ut som om jeg skulle gå i to... Eller, det så ut som om jeg var satt sammen av to kuler... overkropp og underkropp. Så nå er det om å gjøre å være superflink resten av uken, så jeg på 17 mai klarer noen timer i min slim-fit folkedrakt uten å dø av pustebesvær...

4 kommentarer:

  1. Hei Guri.
    Håper du er frisk igjen. Du får ta deg selv i nakken og komme deg ut på trening selv om det frister lite. Det er etter sånne opphold jeg har lett for ikke å komme i gang igjen, i alle fall.
    Jeg skal ha økt 2 uke 6 i dag, gå-pausene er nede i 30 sekunder og jeg kjenner virkelig at jeg har trent etterpå. Økt 1 denne uka var ingen "søndagstur" den heller. Men du, se på bakke-økta i uke 5, tror det var nr 2 eller 3. Løpe 2 minutter oppover og gå ned fem ganger!! Jeg lurer på om det er en skrivefeil, jeg? Den første økta med løp opp bakke var på 4X1 min. Klarte ikke to minutter i hvert intervall, måtte gi meg på 90 sekunder de tre siste. Da var hjertet på tur opp halsen og beina hylte om nåde. Var laaaaangt fra treningsglede de 15-20 minuttene det stod på. Om hun som hadde laget opplegget kikker inn så kunne hun kanskje kommentert det, sikkert flere en meg som sliter med den økta (håper jeg, eller er det min form som er enda dårligere enn fryktet?..?.)

    God trening, og bli frisk igjen. Du får lage deg noe deilig mat med masse chili så skal du se du får fart på immunsystemet. Wok med laks eller kylling, kanskje?

    Mvh

    Hege

    SvarSlett
  2. Den økta husker jeg å ha slitt litt med selv også ja. Løsningen for meg var å ta en litt mindre bratt oppoverbakke, og spurtet ikke oppover, men prøvde å holde jevnt tempo slik at jeg klarte alle 5 gangene med samme intensitet. Ble god og stiv på slutten likevel.

    Noen ganger savner jeg litt mer plan over hvilken intensitet man skal ha på det forskjellige. Hva skal være rolige økter, og hvor skal man dra på skikkelig, og hvor bør man ligge pulsmessig på de rolige dagene (de dagene uten oppvarming og nedtrappingsperiode).

    Jeg må komme meg gjennom økt 1, Uke 10 i dag etter at gårsdagen gikk med til å sove på sofaen.

    Må ellers være enig med Hege her, det er bare å komme seg ut. Å varme opp musklaturet litt og bli litt sliten gjør underverker på formen og energien, selv om det ikke akkurat frister. :)

    -Hanne

    SvarSlett
  3. Hei på dere begge to og tusen takk for motiverende kommentarer :-) Skal si det hjalp gitt, når dere begge er så sporty kunne jeg jo ikke være noe dårligere. Så nå sitter jeg her nydusjet og deilig sliten etter vel gjennomført treningsøkt!

    Takk for middagstips, Hege :-) Inspirert av chili-tipset ditt ble det chili con carne til middag. Dessverre ble det ikke tid til å lage den helt fra bunnen, men sterk som en tønne krutt ble den, noe jeg håper gjorde sitt til å jage siste rest av forkjølelsen vekk. (Uansett ble jo jeg jaget opp av sofaen i kveld, og det var jo enda bedre!)

    Jeg har jo ikke kommet så langt som uke 5 i programmet ennå, men var inne og tittet og synes det så tungt ut, ja... (Må si jeg trives godt med mye rask gange foreløpig. Men målet er jo å bli en god løper, og da må man jo... LØPE etterhvert). Det er nok uansett en god idé å ta det rolig i de første intervallene så man heller har litt å gå på. Enig med Hanne i at det hadde vært interessant å hatt litt input om hvilken intensitet og puls man generelt sett burde ligge på i de ulike øktene. Kanskje Veslemøy titter innom her og har noen gode råd å komme med?

    Synes forresten dere er kjempeflinke til å trene begge to!! Supert at dere også motiverer meg ut av sofaen :-) Om det til tider er et slit mens det pågår er det jo NYDELIG å sitte i sofaen etterpå, med slitne ben og gullende ren samvittighet.

    God kveld til dere begge to!

    Hilsen Guri

    SvarSlett
  4. Hei! Veslemøy titter innom :) Først litt om bakkeøkta i uke 5. Grunnen til at det ser ut som om jeg har forelsket meg i oppoverbakke, er at det er så skpnsomt for beina (mindre risiko for skader altså) å løpe oppover - at det er slitsomt for hjertet er jo bare "bonus"... Men finn en bakke som ikke er alt for bratt - det skal være mulig å jogge/løpe opp. Kutt ut en av oppturene hvis det blir blodsmak og spying neste...
    Og så til spørsmålet om soner og puls. Det er med vilje ikke satt opp verken soner eller puls i dette programmet. Grunnene er:
    1. Det ALLER viktigste er å komme seg ut - all bevegelse "hjelper"/er viktig. Jo færre "dingser" eller nye ting man må sette seg inn i, jo bedre.
    2. Pulsen vil/kan faktisk endre seg mye bare i løpet av disse tolv ukene som programmet varer - da kan det forvirre mer enn det oppklarer å operere med pulssoner.
    3. Det er du som skal trene - pulsklokka trener ikke for deg, men den kan absolutt være en trofast og fin treningspartner. Men altså ingen forutsetning. Det kan gjerne komme senere.
    4. Intensiteten er ikke avgjørende for effekten på dette stadiet. Jeg har derfor gjort det så "enkelt" som mulig. Løping ER dessuten befriende enkelt.

    Lykke, lykke til videre!

    SvarSlett