torsdag 21. mai 2009

Ukeslutt og full galopp

Først må jeg bare beklage at det har gått så mange dager uten oppdatering! Denne uken har rett og slett flydd avgårde, så her er en recap av hva som har skjedd siden sist:

Lørdag 16. mai: Biltur til Sørlandet. Hjemmebakte rundstykker m. litt for mye ost + vafler - tv (nei, jeg spøker ikke... min manns tante har ikke tv) = god anledning til en joggetur! Jeg snørte på meg skoene og unnagjorde dag 2, uke 3 - og det på en lørdag, da gitt!!

Søndag selveste 17.mai: Barnetog, fiskedam, potetløp og aktiviteter på samfunnshuset, kaker, kaker, kaker, og atter kaker og grillfest. Jeg trodde jeg var godt forberedt, med en pose "Småsulten" i bunadsveska og fruktfatet innen rekkevidde, men fristelsene ble for store og unnskyldningene for mange...

Som et stort takk for maten bestemte jeg meg for å ta den siste treningsøkten i uke 3 så sent som kl 22 søndag kveld... Ikke veldig behagelig med tanke på at magen var litt for full etter dagens innsats, men jeg gjennomførte da i det minste. Om ikke med glans, så med skvulping i magen mens jeg jogget i nedoverbakke ;-)

Mannen min begynner forøvrig å bli veldig imponert over denne treningsiveren.... Noe som tydeligvis påvirker hans iver på et helt annet felt ;-) Trenger jeg si noe mer enn at joggeøkten ikke ble siste treningsrunde på meg den kvelden? Hehe... Denne joggingen har visst flere fordeler enn jeg var klar over - ikke rart det er mange joggegale her i landet! :-)

Mandag 18.mai: Tilbake på jobb. Kjedelig dag, men mye å gjøre...

Tirsdag 19.mai: Jobb, jobb, jobb... Hjemme først kl 19! (Det er sent til å være meg). Var egentlig kjempesliten, men tok en liten matbit og tamtatatata.... begynte på uke 4, dag 1! Ble helt imponert over meg selv (igjen) ;-) Synes faktisk det føltes litt mer slitsomt å ikke vite hvor mange intervaller jeg rakk på 25 minutter... Programmet skal jo bli mer og mer slitsomt, men jeg følte at det ble tyngre å løpe/gå på en totaltid enn å vite på forhånd hvor mange intervaller jeg skal ta... Men, men... Jeg tittet litt videre ut i programmet og det ser heldigvis ut til at det er flest detaljerte økter, så da er det mer å glede seg til ;-)

Onsdag 20. mai: Mye å gjøre på jobb onsdag også, men heldigvis var dette ukens siste dag for min del. Jeg er nemlig en kløpper i å gjøre om inneklemte arbeidsdager til miniferier ;-) Onsdag kveld gikk med til egenpleie. Et par bleke, gustne vinterføtter fikk full service. Etter fotbad og pedikyr ser det ikke så allerverst ut for sandalsesongen likevel...

Torsdag 21. mai: Dagen i dag startet jeg med en lang tur med en venninne etterfulgt av kaffe og croissanter på terrassen. Rettelse: croissant i éntall for min del, bare så det er sagt :-) Etterpå var det vårrengjøring og storvask innendørs, så jeg har antakelig forbrent en god del kalorier allerede i dag. På tross av dette akter jeg å ta økt 2, uke 4 senere i kveld. Til min store forskrekkelse oppdaget jeg at jeg nå skal løpe i oppoverbakke!!! Dette blir veldig spennende!!!

Takket være min miniferie får jeg dessverre ikke anledning til å blogge videre før på mandag! Jeg skal nemlig på jentetur til Valdres :-) Jeg har allerede pakket joggeskoene, så får vi se om jeg er like flink denne helgen... Nå vet jeg jo at jeg kan ;-) For at dere skal slippe å lide dere gjennom helgen i spenning på å høre hvordan det gikk med Guri i full galopp i oppoverbakke så lover jeg å oppdatere kort når jeg kommer tilbake fra løpetur senere i kveld :-)

Ellers: GOD (LANG)HELG!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar