torsdag 14. mai 2009

Bedre sent enn aldri - uke 3 er i gang!

Da satt Slankeguri vel plassert i sofaen (igjen), men denne gangen med gjennomført treningsøkt på samvittigheten. En stor takk til Hege og Hanne som ga meg et vennlig, virtuelt spark ut av sofaen ;-) Jeg må innrømme at de totalt 6 minuttene med løp virket veeeeeldig lange i dag, men jeg klarte å holde bena i gang selvom det såvidt gikk rundt til slutt. Har sett sånne løpere mange ganger og tenkt "Stakkars, det så tungt ut!". Men det viktigste er jo tross alt å komme seg ut og gjøre et forsøk, og så lenge det går fremover så er det bedre enn ingenting!

Egentlig burde jeg ha lagt meg snart, men nå er jeg helt høy på treningsadrenalin ;-) Får prøve å roe meg ned med en stor kopp te og et eple. Tenk, i morgen er det bare to dager igjen til 17. mai... Mannen min var så "søt" å foreslå at jeg kunne sy inn strikk bak i bunaden så jeg slapp å trekke inn magen så mye... Jeg skal vise han, jeg...

Hvis ikke løping og sunt kosthold gjør underverker nok innen søndag finnes det alltids andre muligheter ;-) Vet ikke om jeg hadde pustet så mye bedre i denne men mannen min hadde ihvertfall fått sjokk hadde jeg plutselig troppet opp med denne midjen! :-)

2 kommentarer:

  1. Hurra for deg! Flott at du kom deg ut. Nå er ikke jeg kjent for å motivere andre til å trene, men en gang må jo være den første. Ehh, eller kanskje noen bruker meg som et skrekkeksempel på hva som skjer om man ikke trener og bruker det for å komme seg ut??? Nei, så gale velger jeg å tro at det ikke er.
    Hadde en litt kjedelig opplevelse under økta i går. Sliter med et snev av bekkenløsning, etter 3 tette svangerskap. Er tre år siden sistemann kom, men fortsatt hender det at jeg sliter litt på månedens "rød dager". Trodde treningen skulle styrke muskulaturen slik at jeg ble helt bra igjen, men må kanskje innse at de aktuelle dagene er forbeholdt trimsykkel. Litt kjedelig, var veldig innstilt på å følge programmet. Men, hey, la oss se det positive: da kan jeg se på tv underveis!

    Ønsker deg og Hanne en god helg og flott 17. mai. Jeg skal ha oppskåret annanas tilgjengelig hele dagen, i håp om å styre unna is og kremkaker.

    Hege

    PS Hadde jeg stilt i påkledningen til dama på bildet hadde nok både jeg og Mannen hatt pusteproblemer. Om enn av ulike grunner. Ser for meg at han hadde vært littmer entusiastisk.

    SvarSlett
  2. Hei Hege! Og takk for hurrarop, det er utrolig hvor deilig det er med et klapp på skulderen når man er litt fornøyd med seg selv :-) Kan aldri tenke meg at noen bruker deg som skrekkeksempel, du virker jo supermotivert og flink!!

    Uff, så kjedelig med bekkenet! Bekkenet mitt fusker også litt iblant, men har heldigvis ikke merket noe til det under løping enda. Sliter mer når jeg sitter lenge stille eller på hardt underlag, så for meg er det jo egentlig bare et påskudd for å trene mer... Godt plagene dine begrenser seg til månedens røde dager da i det minste. Håper uansett det blir bedre med tiden :-) Og trimsykkel foran tv'en er jo ikke noen dårlig erstatning!

    God helg og en strålende 17 mai til deg! God idé med ananas forresten... Jeg kjøpte jordbær i dag og de var faktisk veldig gode også :-)

    Hihi, ja innstillingen til korsett er nok litt kjønnsavhengig , ja... ;-)

    Hilsen Guri

    SvarSlett