torsdag 21. mai 2009

Opp og frem (såvidt)

Hiv og hoi, da var kveldsøkten unnagjort! Bena verker som bare fusan, men fy så godt det var å komme i "mål" (hjem altså). Den første oppoverjoggen gikk nogenlunde greit, nr. 2 var ganske mye tyngre, nr. 3 var mildt sagt grusom og nr. 4 var nummeret før hjertestans - litt overdrevet ;-) Søren klype, så tungt det er å løpe oppover! Jeg brukte den samme oppoverbakken som jeg tidligere har gått opp og jogget ned, men det spørs om jeg ikke må se meg om etter en annen bakke... En som ikke er fullt så bratt ;-) Ellers føles ALT mulig akkurat nå :-) God natt!

6 kommentarer:

  1. Det må jeg si! Til tross for mange feriedager og fullt program så har du fulgt programmet og jogget masse! Du kan være veldig stolt av deg selv!
    Trikset når det er disse "åpne" øktene er jo å være flink til å holde seg til tidene (jogg i 3, gå i 1 minutt) og regn ut på forhånd hvor mange intervaller det blir tilsammen. En runde tar 4 minutter, det er 6x4 minutter (+ 1 minutt) i 25 minutter, så da skal du ha 6 intervaller i den treningsøkta.

    I tillegg så orket du å fullføre oppoverbakke-økta også, og det er rett og slett kjempebra!

    For min del så har jeg vært ganske u-flink denne uka. Jeg har vært på konferanse (med hotell-frokost, lunch og middager) to dager denne uka, og skulle egentlig ha reist på tur til Briksdalsbreen i denne langhelga. Så da hadde jeg på forhånd forberedt meg selv på at det ikke ble tid til jogging denne uka. Men så ble turen avlyst, og jeg har enda ikke begynt på ukas 3 økter. 4 turdager ble dermed byttet ut med ganske mye sofasliting i stedet...

    Men her hjelper det ikke med unnskyldninger, er stinn av imponasje over at du har klart både travle dager og jogginga denne uka!!!
    Så nå er det bare for meg å kreke seg opp av sofaen og følge ditt gode eksempel!
    Skal få gjennomført Dag 3, Uke 10 i helga (som forøvrig er løping i 1 minutt i oppoverbakke 5x), så er jeg klar til uke 11 neste uke.

    Heia Guri!

    -Hanne

    SvarSlett
  2. Du kan gå med rak rygg, altså. Jeg er imponert! For min del har jeg fraveket mitt prinsipp om å være ute annenhver dag, måtte stå over et par dager pga forkjølelse. Neste økt er nr 2 uke 7, så det går på fram, uansett.
    I går gikk jeg 4-fjellsturen så det blir ikke trening i dag. 4-fjellsturen er en kortere (HA!) utgave av 7-fjellsturen, årlig galskap hvor Bergens syv fjell skal forseres på en dag. Har aldri hatt så vondt i musklene som jeg har nå. Rett og slett ikke brukanes til noe som helst. (Skulle min mann lese dette har han nå sjansen til å unngå en avvisning i kveld. Sorry Mannen, no can do.) Brukte 8 timer og beina skalv ned siste bakkene, da hadde vi forsert 2017 høydemeter. Mine gode kolleger trøster meg med at andre dagen er verst, jeg velger å tro at det kan ikke bli verrre og dette har de ikke peiling på, sofagrisene. (Noe naiv holdning, siden vi hadde lag i Holmenkollstafetten og firmaet er godt representert i Skarverennet hvert år.)
    Forøvrig dyktig imponert over min svigerfar på 70+ som gikk turen med meg!
    Selv om musklene hyler om nåde for hver minste bevegelse er jeg bestemt på at neste år skal jeg klare alle 7.

    God treningsuke, jenter.

    Hege

    SvarSlett
  3. Hei på dere, jenter! Og tusen takk for skryt ;-) Føler ikke at jeg fortjener det etter denne helgen, men godt å bli påminnet hvor flink jeg kan være - så kan jeg forhåpentligvis snart finne igjen gnisten!

    Hanne: Takk for råd ang. de "åpne" øktene! Kjenner med forresten veldig godt igjen i at ting sklir ut på konferanser... Da særlig når man bor på hotell med alt betalt i tillegg...

    Det som er så fint er jo at den dårlige samvittigheten forsvinner på et blunk når man kommer igang igjen. Hvordan gikk det forresten i helgen? Heia Hanne!!! :-)

    Hege: Skjønner ikke helt hvordan du kan bli imponert over min slappe jogging når du bokstavlig talt bestiger 4 fjell på en dag! JEG er imponert over DEG skal jeg si deg :-) Litt av en bragd! Skjønner godt at det ikke blir noe jogging på deg nå, ble jo helt støl bare av å lese om alle høydemetrene! Heia Hege!

    God treningsuke til begge to!

    Hilsen Guri :-)

    SvarSlett
  4. En ting til: Veslemøy fra Løplabbet har forresten vært inne og kommentert mht. pulssoner og slikt ifm. treningsprogrammet her: http://slankeguri.blogspot.com/2009/05/slim-fit-bunad.html

    SvarSlett
  5. Det gikk heller dårlig i helga gitt. På lørdag var egentlig planen klar, skulle ut på Sotra og klatre på formiddagen og jogge på kvelden. Men når jeg våknet lørdag så var jeg absolutt ikke i form. Tungpust og slapp, så da ble det senga til langt utpå dagen og hjemmelagede burgere til middag. Søndag var jo dagen etter, så da måtte jeg jo ta det med ro for å være sikker på å bli frisk...

    Det er jo bare dårlige unnskyldninger så nå må jeg virkelig skjerpe meg. Denne uka er det travelt på jobb, med en del kveldsarbeid, så frykter dette også blir en dårlig uke. Får ta med joggeklær på jobben. Kanskje det hjelper!

    -Hanne

    SvarSlett
  6. Disse helgene, disse helgene... Vanskelig å holde seg i skinnet da! Men er man ikke i form så er man ikke i form, sånn er det bare. Det er jo viktigere å hvile ut og bli frisk enn å hangle seg igjennom en treningsøkt, det blir det bare trøbbel av i lengden.

    God idé med å ta med joggeklær på jobb! Kanskje du kunne tatt en økt som en pause (hvis dere har dusj på jobben?). Ellers er det jo mulig å jogge hjem hvis distansen er overkommelig... Ellers er det jo faktisk lov til å ha dårlig tid en uke også, det viktige er jo at man kommer i gang igjen! :-)

    SvarSlett