lørdag 9. mai 2009

Søtt på søndag: Appelsin- og granateplesalat

Nå som jeg har ligget nede for telling med kraftig forkjølelse kom jeg på at det er viktig å fylle opp med c-vitamin. Er det ikke typisk? Akkurat idet man merker at man er syk, så pøser man på med vitaminer... Men, kanskje denne vitaminbomben kan forhindre noen av dere å falle i forkjølelsens klamme favn... Sunt og godt er det uansett :-)

2 porsjoner, 168 kcal. pr porsjon

Du trenger:
  • 1 stk skrelt appelsin
  • 1 stk granateple
  • 2 ss honning
  • 1 ss finhakket, fersk mynte

Slik gjør du:

Skrell appelsinen og skjær ut fileter ved å skjære på innsiden av de tynne papirveggene. Del granateplet i to og brekk ut små stykker av gangen. Plukk vekk det hvite. Legg appelsin og granateplekjernene i en bolle. Ha over honning, peppermynte, rør om og server.

Flyter ikke honningen? Varm den opp litt, bruk gjerne mikroen.

Kilde: Christopher Sjuve/Vektklubb.no (Bildet er også lånt her).

2 kommentarer:

  1. Mmm. Så veldig godt ut. Også (nesten) bare frukt da (men likevel godt å søtt). Håper forkjølelsen har sluppet taket og at du er klar for en ny uke! Her i Bergen er det meldt sol, sol og atter sol! (Det som er greit med å bare være litt syk er jo at man kan være hjemme fra jobb, men ha veldig god tid til å jogge...) ;)

    SvarSlett
  2. Ja, ikkesant det så godt ut? Jeg synes granateple er en veldig morsom frukt! Og ikke minst dekorativ og god :-)

    Forskjølelsen har heldigvis sluppet taket, men jeg høres fortsatt ut som en krysning mellom Bonnie Tyler og en gammel traktor som ikke vil starte... Jeg hoster og hoster, så det blir dessverre ikke noe jogging på meg med det første... Er tilbake på jobb da heldigvis/dessverre ;-)

    God natt :-)

    SvarSlett