onsdag 11. mars 2009

Snart helg...

Etter at jeg formelt begynte å "slanke meg" så har ordet helg fått en litt annen betydning... Før kunne jeg nesten få sommerfugler i magen ved tanken om alt som skulle handles inn, tilberedes og nytes i løpet av helgen. Nybakt (hvitt, selvfølgelig...) brød, oster, skinke, juice, caffe latte, bakevarer, sjokoladekonfekt... og for ikke å glemme den nesten sakrale opplevelsen av å ta seg god tid på Vinmonopolet på jakt etter en god vin. Slik er det ikke lenger. Nå er det oppfinnsomhet, beregning og planlegging som gjelder. Man må jo kose seg selvom man slanker seg, ellers ender jo alt i en kjempesprekk...

Som dere sikkert skjønner har jeg allerede begynt planleggingen av helgen. Det er jo tross alt onsdag kveld ;-) I anledning mimring og livsnyteri har jeg satt opp tre lørdagsmenyer med mat og drikke - og samlet kaloriinnhold selvfølgelig...

Reker og hvitvin
2 skiver fint landbrød
1 ts Soft Light margarin
6 salatblader (til å ha under rekene)

200 gram reker u/skall
1/2 avokado i skiver
2 ts lettmajones
Salt, pepper og sitron

2 glass tørr hvitvin

Totalt 701 kcal.


Sushi og øl

8 Maki (blandet)
2 Sushibiter m. laks
2 Sushibiter m. tunfisk
Syltet ingefær
Soyasaus
Pepperrotpuré

2 stk Lysholmer Pure øl (0,5 l./stk)

Totalt 720 kcal.


Entrecote og rødvin
200 gram entrecote
1 stk. potet skåret i båter og ovnsbakt
2 stk. stekte tomater
75 gram aspargesbønner
1 dl lett bernaise saus (laget m. skummet melk)

2 glass rødvin

Totalt 779 kcal.


Go' helg ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar