søndag 8. mars 2009

Innrømmelser på kvinnedagen...

Ja, gratulere med dagen damer! For å være ærlig har jeg tenkt lite på kvinnedagen i dag... Jeg har derimot tenkt MYE på hvorfor hver eneste søndag blir så skyldtung som den gjør. Jeg føler at jeg må bekjenne synder hver bidige søndag! Og det er ikke fordi jeg er spesielt religiøs... bare så det er sagt! I løpet av helgen ble det selvfølgelig utskeielser igjen... Argh! Men nå har jeg "avslørt" to av mine største slanke-svakheter, og jeg kommer herved til å skrive det ned i håp om at jeg kommer meg selv i forkjøpet neste gang.

Feiltolkning av tallerkenmetoden...
Dere vet, bildet av den riktige tallerkenen er en viss mengde kjøtt, en viss mengde grønt og en viss mengde karbohydrater... Dette betyr naturligvis ikke at man kan spise uante mengder dersom man bare sørger for riktig fordeling! Min middagstallerken i dag besto f.eks av en så stoooor haug med blandet salat, at haugen med gryterett ved siden av så akkurat passelig liten ut (selvom den var altfor stor...). Konklusjon: Det er bedre å forsyne seg flere ganger... evt. å bruke en liten tallerken som gjør det fysisk umulig å feiltolke tallerkenmetoden!

Spis fort, så er det ikke så usunt...
Når jeg skeier ut så har jeg en tendens til å kaste i meg. Ikke desperat "kaste innpå"-aktig fordi jeg ikke kan styre meg, men jeg skynder meg liksom å spise det usunne som om jeg tror at kroppen min ikke registrerer kaloriene hvis jeg bare sluker det raskt... Resultatet er jo at jeg ikke rekker å smake på det som jeg egentlig har gledet meg til! Uansett så har jo fordøyelsessystemet mitt mer enn nok tid til å trekke ut hver eneste lille kalori... Konklusjon: Nyt utskeielsene eller la være å skeie ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar