lørdag 28. februar 2009

Helg igjen...

Hva er det egentlig med helgene som gjør det så vanskelig å motstå fristelser? For mitt vedkommende handler det utelukkende om at jeg fra barnsben av er oppdratt til å tenke lørdag=kos=god mat+godteri. Det er rett og slett så innprentet i meg, at jeg på lørdagshandelen automatisk legger noe godt i handlevogna! I dag hadde jeg mer eller mindre ubevisst lagt en stor pose potetgull i vogna, noe jeg ikke oppdaget før jeg skulle legge varene på båndet. Argh...!

Jeg lurte den ut av vogna og la den i hyllen rett ved kassen. Sikkert superirriterende for butikkpersonalet å finne varer på feil plass rundt om i butikken, men jeg hadde blir enda mer irritert på meg selv hadde jeg kommet helt hjem med potetgullet og enda verre: hvis potetgullet "ubevisst" skulle havne i min mage!

Jeg hadde jo bestemt meg for å være veldig flink denne uken, men jeg må innrømme at det ikke har gått like bra som jeg håpet... I går var jeg på kino og måtte bare ha bittelitt å bite i. Gårsdagens kaloriregnskap stoppet derfor på 1754... Dagens blir ikke stort mye bedre. Solskinn, bytur og cafébesøk med noe attåt gjør ikke akkurat underverker for figuren, men det var veldig koselig da :-)

Sånn grovt regnet kommer jeg ikke så galt ut av det uansett. Jeg har jo holdt meg i skinnet frem til i går, og hvis jeg går en laaaaaaaaang tur i morgen så monner jo det litt også. Men nå skal jeg kose meg resten av lørdagskvelden ;-)

God helg og god lørdagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar